Statistiky

Statistiky provozovny na Zboží.cz

V administraci Zboží.cz v záložce „Provozovna“ najdete odkaz na „Statistiky provozovny“. 

Zde můžete sledovat statistiky za celou historii vaší provozovny na Zboží.cz. K dispozici jsou souhrnné statistiky v grafickém zobrazení či podrobné statistiky ve formátu CSV ke stažení. 

Souhrnné statistiky

V administraci je možné sledovat statistiky dle umístění nabídek za konkrétní období. Graf vývoje za dané období znázorňuje vámi vybraná kritéria, např. zobrazení, prokliky, cena za prokliky, hodnota konverze aj.

Pod výsledky hledání jsou započítávány i statistiky ze Zboží inzerátů a Sbazaru.

Statistiky Zboží.cz

Podrobné statistiky

Sledovat můžete zobrazení, prokliky i konverze nabídek z jednotlivých umístění na Zboží.cz. Stačí v administraci Zboží.cz v záložce „Statistiky provozovny“ přejít na „Podrobné statistiky“, kde si na základě vámi vybraných kritérií vyberete soupis nabídek zobrazených za dané období. Po stažení CSV souboru můžete sledovat u jednotlivých nabídek konkrétní statistiky.

Zobrazení nebo prokliky mohou být z několika typů umístění nabídek na Zboží.cz.

Umístění nabídky

Přehled typů umístění nabídek a CPC

umístění nabídek
  • Detail produktu – TOP – výpis nabídek v detailu produktu v sekci „Doporučené nabídky“ seřazené dle ceny za proklik a dalších faktorů
  • Detail produktu – výpis nabídek v detailu produktu v sekci „Nabídky dle cen“ seřazené od nejlevnějšího
  • Výpis kategorie – výpis samostatných nabídek v konkrétní kategorii
  • Výsledek hledání – výpis samostatných nabídek napříč celým Zboží.cz
  • Hledání v kategorii – výpis samostatných nabídek v konkrétní kategorii při hledání klíčových slov

Detail produktu a nabídka

Produkt – v produktové databázi Zboží.cz vytvořená karta, která obsahuje název, popis, obrázek produktu, ke které se párují e-shopy se svou nabídkou na základě shody názvu

Nabídka – samostatná nabídka konkrétního e-shopu

Detail produktu

Co ovlivňuje pořadí obchodů v sekci Doporučené nabídky?

  • maximální nabídnutá cena za proklik (MAX_CPC)
  • skóre uživatelského hodnocení
  • doprava zboží zdarma
  • skladová dostupnost
  • porovnání ceny nabídky vůči průměrné ceně na trhu
  • ve výpočtu mohou být zohledněny také další faktory
  • ve statistikách provozovny umístění nabídky: Detail produktu – TOP

Co ovlivňuje pořadí obchodů v sekci Nabídky dle ceny?

  • nabídky jsou seřazeny dle nejnižší ceny
  • ve statistikách provozovny umístění nabídky: Detail produktu
Statistiky Zboží.cz

Výsledek hledání

Výsledek hledání po zadání klíčového slova, např. „benzínová sekačka s pojezdem“. Nejdříve Zboží.cz zahledá a zobrazí produkty, následně v části „Nabídky“ vypíše všechny samostatné nabídky, které jsou relevantní vůči hledanému dotazu. 

Co ovlivňuje pořadí obchodů při výchozím řazení?

  • maximální nabídnutá cena za proklik (MAX_CPC_SEARCH)
  • relevance na klíčové slovo – hledaný dotaz
  • CTR položky konkrétního e-shopu
Statistiky Zboží.cz
hledání dle klíčových slov

Co je třeba pro správné zobrazování samostatných nabídek?

Aby se samostatné nabídky zobrazovaly v příslušné kategorii, je potřeba, aby měly v XML feedu u konkrétní položky tag CATEGORYTEXT s přesným názvem kategorie dle nápovědy.

Výpis kategorie

Výpis kategorie ukáže efektivitu samostatných nabídek v kategoriích (bez hledání). 

Co ovlivňuje pořadí obchodů při výchozím řazení?

  • maximální nabídnutá cena za proklik (MAX_CPC_SEARCH)
  • CTR položky konkrétního e-shopu
  • ve výpisu kategorie jsou samostatné nabídky zobrazeny vždy za produkty
Statistiky Zboží.cz
zobrazení produktů a nabídek v kategorii

Hledání v kategorii

Výpis kategorie ukáže efektivitu samostatných nabídek v kategoriích po vyhledání klíčového slova.

Co ovlivňuje pořadí obchodů při výchozím řazení?

  • maximální nabídnutá cena za proklik (MAX_CPC_SEARCH)
  • relevance na klíčové slovo – hledaný dotaz
  • CTR položky konkrétního e-shopu
  • ve výpisu kategorie jsou samostatné nabídky zobrazeny vždy za produkty
Statistiky Zboží.cz
hledání v kategorii

Jak měřit efektivitu kampaně?

Abyste mohli správně vyhodnocovat kampaně, je třeba nasadit tzv. konverzní kód. Ten slouží k měření konverzí, tedy počtu a hodnoty objednávek od zákazníků, kteří do vašeho obchodu přišli přes Zboží.cz. Měření konverzí internetového obchodu na Zboží.cz.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše konzultanty.