Zobrazení nabídek

Každé hledání začíná na domovské stránce Zboží.cz. Ta obsahuje pole pro vyhledávání, tipy na dárky a inspirace pro nakupující, tematické produkty, soupis patnácti hlavních kategorií a přehled oblíbených značek. Všechen obsah na domovské stránce je redakčně vybíraný a e-shopy ani výrobci si na ní nemohou zakoupit žádné zviditelnění.

Domovská stránka Zboží.cz

Nákupní rádce Zboží.cz provází zákazníky v průběhu celého nákupního procesu. Na jeho začátku si potenciální zákazník zjišťuje základní informace o produktu, který shání. Při procházení jednotlivých kategorií (bez vyhledávání) se produkty řadí podle oblíbenosti (tedy podle CTR – míry prokliků na produkt předchozími zákazníky). Toto řazení e-shopy ani výrobci nemohou nijak ovlivnit.

Zobrazení produktů v kategorii

Produkty v kategorii je také možné filtrovat podle ceny nebo výrobce. Další řazení na základě parametrů, jako jsou například materiál, barva, rozměry apod. je různé a vzniká na základě dat z XML feedů e-shopů.

S výběrem vhodného produktu zákazníkovi pomáhají také užitečné poradní texty s názvem „Jak vybrat”. Ty jsou dostupné ve většině důležitých kategorií. Pokud potenciální zákazník hledá název výrobce, zobrazí se mu stránka značky s vybranými produkty (jejich výběr ale není možné ovlivnit).

Detail značky

Když zákazník zadá ve vyhledávací liště obecný dotaz, kterému odpovídá kategorie na Zboží.cz, je do této kategorie automaticky přesměrovaný.

Přesměrování do kategorie po vyhledání „tablety“

Dotazy, které zákazník zadává do pole vyhledávání, se mění v souvislosti s tím, v jaké fázi nákupního procesu se právě nachází. Jak postupně doplňuje důležité parametry, uvádí cenové relace, získává představu o tom, který typ produktu je pro něj vhodný, tak jeho původně obecné dotazy dostávají konkrétnější podobu. S hledáním mu v tomto procesu pomáhá našeptávač.

Našeptávač

Ve chvíli, kdy má potenciální zákazník dostatek informací pro to, aby nakoupil, se zpravidla rozhoduje už jen mezi několika málo produkty, nebo pouze dohledává detailní informace o konkrétním zboží. Tehdy už jsou jeho dotazy hodně specifické. Výsledky vyhledávání seřadí podle relevance. Stále je možné je různě filtrovat podle vybraných parametrů.

Pro e-shopy je důležité posílat v XML feedu správné hodnoty u elementů CATEGORYTEXT a PARAM. Filtrovat výsledky je možné také podle výdejních míst. Proto je důležité mít nastavenou i tuto funkci.

Ve výsledcích hledání rozlišujeme dva způsoby, jak se může inzerovaná nabídka z e-shopu zobrazit. Je to možné v detailu manuálně vytvořeného produktu a v automaticky vytvořeném produktu.

Produkt vytvořený manuálně

Produkt vytvořený manuálně

Manuální produktová karta daného zboží je vytvořená administrátory a zobrazuje podrobný popis výrobku, obrázky, varianty, parametry apod. Produkt je vždy zařazený v konkrétní kategorii a proklik vede do jeho detailu. Tam si zákazník vybírá z nabídek jednotlivých e-shopů.

Produkt vytvořený automaticky

Produkt vytvořený automaticky

Automatický produkt je položka, kterou e-shop dodává prostřednictvím XML feedu do služby Zboží.cz. Obsahuje její název, e-shop (na kterém je dostupná), obrázek, popisek, prodejní cenu a dostupnost i doplňkové informace (například dárek zdarma). Automatický produkt může být zařazen v kategorii (podmínkou je mít ve feedu správně vyplněnou hodnotu u elementu CATEGORYTEXT). Proklik pak vede přímo do e-shopu.

Na prvních pozicích se zobrazují manuální produkty, teprve za nimi následují automatické produkty internetových obchodů.

Pokud pro nějaký uživatelský dotaz neexistují žádné manuálně vytvořené produktové karty, budou k vidění pouze automatické produktové karty. Jejich řazení ovlivňuje relevance a kvalita e-shopu.

Při doporučování nabídek na produktovém detailu zohledňujeme několik faktorů, aby byl pro uživatele nákup na Zboží.cz co nejpohodlnější.

Pro zobrazení mezi doporučenými položkami bude potřeba splnit 2 kritéria:

  • Průměrné hodnocení internetového obchodu musí být vyšší než 70 % za předpokladu, že e-shop má více než 5 hodnocení.
  • Mezi doporučenými nezobrazíme položky s vysokou cenou, o které má zájem méně než 5 % uživatelů.

Rozhodující roli při výběru e-shopu zákazníkem hraje cena výrobku, doprava, dárek, záruka apod.

Zboží.cz je hlavním pomocníkem ve chvíli, kdy se zákazník rozhoduje o nákupu určitého výrobku. V zájmu e-shopů je provázet zákazníka na každém kroku (být dohledatelný při filtrování podle parametrů), dát o sobě vědět jako o možném prodejci, a nakonec přesvědčit zákazníka svou nabídkou o nákupu.

Další informace můžete najít v sekci „umístění nabídky„.

Služba Zboží.cz, její veškerý obsah a jiné obsahové a technické prvky, které se službou Zboží.cz přímo souvisí, nebo jsou s ní jinak přímo provázány, tvoří databázi a je v souladu s příslušnými právními předpisy předmětem autorskoprávní ochrany. K databázi drží společnost Seznam.cz, a.s. práva pořizovatele databáze a bez jejího písemného souhlasu je zakázáno do databáze jakkoli zasahovat, zejména ji vytěžovat.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše konzultanty.