Zobrazení nabídek
Každé hledání začíná na domovské stránce Zboží.cz. Ta obsahuje pole pro vyhledávání, tipy na dárky a inspirace pro nakupující, tematické produkty, soupis patnácti hlavních kategorií a přehled oblíbených značek. Všechen obsah na domovské stránce je redakčně vybíraný a e-shopy ani výrobci si na ní nemohou zakoupit žádné zviditelnění.

Nákupní rádce Zboží.cz provází zákazníky v průběhu celého nákupního procesu. Na jeho začátku si potenciální zákazník zjišťuje základní informace o produktu, který shání. Při procházení jednotlivých kategorií (bez vyhledávání) se produkty řadí podle oblíbenosti (tedy podle CTR – míry prokliků na produkt předchozími zákazníky). Toto řazení e-shopy ani výrobci nemohou nijak ovlivnit.

Produkty v kategorii je také možné filtrovat podle ceny nebo výrobce. Další řazení na základě parametrů, jako jsou například materiál, barva, rozměry apod. je různé a vzniká na základě dat z XML feedů e-shopů.
S výběrem vhodného produktu zákazníkovi pomáhají také užitečné poradní texty s názvem „Jak vybrat”. Ty jsou dostupné ve většině důležitých kategorií. Pokud potenciální zákazník hledá název výrobce, zobrazí se mu stránka značky s vybranými produkty (jejich výběr ale není možné ovlivnit).

Když zákazník zadá ve vyhledávací liště obecný dotaz, kterému odpovídá kategorie na Zboží.cz, je do této kategorie automaticky přesměrovaný.

Dotazy, které zákazník zadává do pole vyhledávání, se mění v souvislosti s tím, v jaké fázi nákupního procesu se právě nachází. Jak postupně doplňuje důležité parametry, uvádí cenové relace, získává představu o tom, který typ produktu je pro něj vhodný, tak jeho původně obecné dotazy dostávají konkrétnější podobu. S hledáním mu v tomto procesu pomáhá našeptávač.

Ve chvíli, kdy má potenciální zákazník dostatek informací pro to, aby nakoupil, se zpravidla rozhoduje už jen mezi několika málo produkty, nebo pouze dohledává detailní informace o konkrétním zboží. Tehdy už jsou jeho dotazy hodně specifické. Výsledky vyhledávání seřadí podle relevance. Stále je možné je různě filtrovat podle vybraných parametrů.
Pro e-shopy je důležité posílat v XML feedu správné hodnoty u elementů CATEGORYTEXT a PARAM. Filtrovat výsledky je možné také podle výdejních míst. Proto je důležité mít nastavenou i tuto funkci.
Ve výsledcích hledání rozlišujeme dva způsoby, jak se může inzerovaná nabídka z e-shopu zobrazit. Je to možné v detailu produktu a pak i v samostatných nabídkách.
Produkt

Produktová karta daného zboží je vytvořená administrátory a zobrazuje podrobný popis výrobku, obrázky, varianty, parametry apod. Produkt je vždy zařazený v konkrétní kategorii a proklik vede do jeho detailu. Tam si zákzaník vybírá z nabídek jednotlivých e-shopů. Podmínkou toho, aby se produktová karta na Zboží.cz zobrazovala, je, aby na ní byly napárované minimálně dvě nabídky z e-shopů s funkčním XML feedem, kreditem v peněžence a aktivní kampaní.
Samostatná nabídka

Samostatná nabídka je nabídkou, kterou e-shop dodává prostřednictvím XML feedu do služby Zboží.cz. Obsahuje její název, e-shop (na kterém je dostupná), obrázek, prodejní cenu a dostupnost i doplňkové informace (například dárek zdarma). Nabídka může být zařazena v kategorii (podmínkou je mít ve feedu správně vyplněnou hodnotu u elementu CATEGORYTEXT). Proklik pak vede přímo do e-shopu.
Na prvních pozicích se zobrazují produkty, teprve za nimi následují samostatné nabídky internetových obchodů.

Pokud pro nějaký uživatelský dotaz neexistují žádné produktové karty, budou k vidění jen samostatné nabídky. Jejich řazení ovlivňuje relevance na hledaný dotaz a maximální nabídnutá cena za proklik. E-shopy tak mají možnost uvedením správného názvu nabídky a využíváním aukce ovlivnit, na jaké pozici ve výsledcích vyhledávání se budou jejich nabídky zobrazovat.
O pozicích nabídek v produktu (doporučené nabídky) a pozicích samostatných nabídek ve výsledcích hledání rozhodují nastavené aukční prokliky.
Rozhodující roli při výběru e-shopu zákazníkem hraje cena výrobku, doprava, dárek, záruka apod.
Zboží.cz je hlavním pomocníkem ve chvíli, kdy se zákazník rozhoduje o nákupu určitého výrobku. V zájmu e-shopů je provázet zákazníka na každém kroku (být dohledatelný při filtrování podle parametrů), dát o sobě vědět jako o možném prodejci, a nakonec přesvědčit zákazníka svou nabídkou o nákupu.
Další informace můžete najít v sekci „umístění nabídky„.
Služba Zboží.cz, její veškerý obsah a jiné obsahové a technické prvky, které se službou Zboží.cz přímo souvisí, nebo jsou s ní jinak přímo provázány, tvoří databázi a je v souladu s příslušnými právními předpisy předmětem autorskoprávní ochrany. K databázi drží společnost Seznam.cz, a.s. práva pořizovatele databáze a bez jejího písemného souhlasu je zakázáno do databáze jakkoli zasahovat, zejména ji vytěžovat.