Technické podmínky Zboží.cz

Faktory řazení nabídek na Zboží.cz

Hledání nabídek textovým dotazem 

Uživatelům v hledání nabídek textovým dotazem řadíme nabídky podle shody s dotazem, kvality nabídky a následně podle aukce nabídek. Abychom poskytovali pestrý výběr, omezujeme počet nabídek stejného obchodu zobrazených na jedné stránce. Standardně zobrazujeme na jedné stránce maximálně dvě nabídky stejného obchodu.

Hlavní faktory ovlivňující řazení:

  • shoda mezi hledaným dotazem a informacemi o nabídce
  • shoda mezi odhadovanou kategorii dotazu a kategorii nabídky
  • cenová výhodnost 
  • možnosti dopravy a osobního odběru
  • dostupnost 
  • kvalita obchodu podle hodnocení od zákazníků
  • historická data o předchozím zájmu uživatelů o nabídky obchodu
  • nabízená odměna za proklik

Výpis nabídek v kategorii

Uživatelům hledajícím výrobky listováním kategorie, nebo uvedením názvu kategorie, řadíme nabídky podle atributů:

  • historická data o předchozím zájmu uživatelů o nabídky obchodu
  • nabízená cena za proklik

Doporučené nabídky na detailu produktu

Při doporučování nabídek na produktovém detailu zohledňujeme několik faktorů, aby byl pro uživatele nákup na Zboží.cz co nejpohodlnější.

Pro zobrazení mezi doporučenými položkami je potřeba splnit 2 kritéria:

  • Průměrné hodnocení internetového obchodu musí být vyšší než 70 % za předpokladu, že e-shop má více než 5 hodnocení.
  • Mezi doporučenými nezobrazíme položky s vysokou cenou, o které má zájem méně než 5 % uživatelů.

Nabídky zobrazíme v pořadí s ohledem na vyvážený poměr kvality obchodu, ceny a dostupnosti podle atributů:

  • cenová výhodnost
  • možnosti dopravy a osobního odběru
  • dostupnost
  • kvalita obchodu podle hodnocení od zákazníků
  • historická data o předchozím zájmu uživatelů o nabídky obchodu
  • nabízená odměna za proklik

Přehled nabídek produktu podle ceny

Hlavním atributem výpisu nabídek produktu dle ceny je prodejní cena nabídky. Nabídky řadíme od nejlevnější po nejdražší. V případě shodné ceny více nabídek rozhoduje předchozí zájem uživatelů o nabídky obchodů.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše konzultanty.