Pravidla pro internetové obchody

V Seznam.cz jsou pro nás návštěvníci našich stránek na prvním místě. Stejně tak dbáme na jejich soukromí a důležitá je pro nás i jejich důvěra. Nesbíráme tedy žádné konkrétní údaje a data pečlivě anonymizujeme. Takže nedokážeme spojit konkrétní jméno s aktivitou na internetu. Máme pouze anonymizované shluky informací. Do obsahu e-mailových schránek lidem nenahlížíme ani roboticky neprocházíme jejich obsah. V tomto plně ctíme listovní tajemství. 

Inzerenti jsou povinni pro reklamní sdělení dodržovat Pravidla reklamy dostupná na:  https://www.seznam.cz/reklama/cz/obsahovy-web/pravidla-reklamy/.

Tento dokument obsahuje pravidla pro zadávání údajů ve službě Zboží.cz a je součástí Smluvních podmínek. Za porušení těchto pravidel je Subjekt (internetový obchod) postihován dle Smluvních podmínek.

1. Požadavky na název Subjektu

1.1. Délka názvu Subjektu musí být maximálně 24 znaků a nesmí obsahovat reklamní slogany (tj. ne „XYZ Praha – váš dodavatel nejlevnějších dlaždic“, ale pouze „XYZ Praha“).

1.2. Název Subjektu musí být ověřitelný podle veřejně dostupných informací, může být tedy zadán jedním z následujících způsobů:

  • podle domény internetového obchodu nebo serveru s prvním písmenem velkým
  • podle prezentace firmy na webu (logo, kontakty); pokud je název příliš obecný (Dětské hračky), bude přidán i oficiální název dle obchodního nebo živnostenského rejstříku; v případě že název obsahuje obec nebo značku, je potřeba ho doložit obchodními materiály
  • podle názvu v obchodním nebo živnostenském rejstříku
  • podle obchodní firmy (u právnické osoby název, pod kterým je zapsána v obchodním rejstříku nebo jiném registru a u fyzické osoby její jméno a příjmení), obchodní firmu lze však uvádět i bez dodatku označujícím právní formu
  • jiný název, pod kterým se Subjekt prezentuje a je obecně známý mezi veřejností (tento název je nutné doložit obchodními materiály – např. razítko, vizitka, fotografie provozovny, leták)

1.3. V názvu se nesmějí nadměrně opakovat slova (jedno slovo nebo fráze dvakrát a vícekrát za sebou).

2. Požadavky na XML soubor

2.1. Informace uvedené v XML souboru musí být pravdivé a musejí se shodovat s informacemi na internetových stránkách.

2.2. Ceny jednotlivých nabídek zboží musí mít kladnou hodnotu v českých korunách a musí být uvedeny se sazbou DPH dle platných právních předpisů. Dále musí být totožné, jako jsou ceny na internetových stránkách. Pokud ceny zboží obsahují recyklační poplatek (PHE) stanovený zákonem č. 185/2001 Sb. je nutno započítat do konečné ceny vč. DPH.

2.3. Název nabídky musí odpovídat povaze zboží a nesmí obsahovat vulgární výrazy (pokud přímo nejsou součástí názvu – např. knihy, filmy apod.).

2.4. Popisek zboží obsahuje výhradně informace o jednotlivém zboží.

2.5. V XML souboru není možné nabízet následující nabídky:

  • auta a jiná motorová vozidla nad 50 ccm včetně (všechna vozidla, která musejí být v Registru silničních vozidel; výjimku tvoří malá zahradní technika a motorové čluny)
  • služby (servis, montáž, instalace, půjčovné apod.)
  • dárkové a slevové poukazy od prodejců třetích stran
  • slevové poukázky, dárkové poukázky (certifikáty) na netradiční, nadstandardní zážitky (adrenalinové, sportovní zážitky, dárky vzduch a auto-moto), wellness dárky a pobyty (relax a krása), romantické dárky (víkend pro dva, večeře v luxusním hotelu), poukázky na kurzy (sportovní, adrenalinové, gurmánské, umělecké, zábavné, speciální zážitky)
  • jazykové, vzdělávací a motivační kurzy
  • předplatné časopisů, novin a jiných tiskovin
  • loga, melodie, tapety a hry do mobilů
  • placené stahování hudby a filmů
  • zájezdy a ubytování
  • živá zvířata a hmyz
  • nemovitosti
  • dárky (samostatně neprodejné)
  • zboží druhé jakosti, rozbalené, vrácené, s kosmetickou vadou, použité, s poškozeným obalem apod.
  • zboží protiprávního charakteru či obsahující protiprávní tematiku
  • zboží, jež nelze zakoupit přímo na internetových stránkách Subjektu uvedených při registraci
  • prodej střelných zbraní a střeliva, podléhající vlastnictví zbrojního průkazu nebo zbrojní licence (dle zákona o zbraních a střelivu č. 119/2002 Sb.), stejně tak inzerce zaměřovačů zbraní konstruovaných na principu noktovizorů

2.6. Nabídky obsažené v XML souboru musejí být přímo samostatně prodejné v daném internetovém obchodě.

2.7. V XML souboru nesmí být jednotlivé nabídky zboží uvedeny vícekrát.

2.8. Nově je povolena nabídka digitální herní licence nahrazující krabicovou verzi.

2.9. URL jednotlivých nabídek nesmí být přesměrováno na hlavní stránku e-shopu nebo jinou adresu.

2.10. Nabídky musí být v souladu s právním řádem České republiky.

2.11. Seznam.cz si vyhrazuje právo použít informace uvedené v XML souboru pro své služby či pro služby provozované ve spolupráci se společností Seznam.cz a jejími partnery či přímo partnery společnosti Seznam.cz. 

3. Požadavky na jednotlivé nabídky zboží

3.1. Cena jednotlivých nabídek zboží musí mít kladnou hodnotu, musí být pravdivá s uvedením sazby DPH dle platných právních předpisů a musí korespondovat s cenou produktu uvedenou na internetových stránkách. K uvedené ceně se nesmí vztahovat žádné podmínky.

3.2. Jednotlivé nabídky musí být možné objednat pomocí tzv. košíku nebo přímým odkazem na objednávkový formulář.

3.3. Jedna nabídka může být v rámci jednoho obchodu prezentována pouze jednou. Např. pokud je jedno zboží na stránkách obchodu zařazeno do několika kategorií, v datovém souboru (tzv. XML feedu) se smí vyskytovat jen jednou.

3.4. Žádné nabídky nesmí obsahovat HTML značky.

3.5. Odkazy z jednotlivých nabídek musí být funkční a musí vést na stránku internetového obchodu (detailu výrobku), kde se nachází pouze jedna nabídka prezentovaná ve Zboží.cz, kterou lze objednat pomocí košíku či přímého objednávkového formuláře.

3.6. V případě sortimentu, který je nabízen v určité měrné jednotce (kilogram, metr atd.), musí být cena za celé balení nebo musí být z názvu nabídky zřejmé, k jakému množství se cena vztahuje (tato informace musí být v prvních 64 znacích titulku položky). Cena musí odpovídat obvyklému balení nebo množství, ve kterém je možné výrobek zakoupit.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše konzultanty.