Tagování URL (UTM parametry)

Pro nové inzerenty doporučujeme měření sjednotit, tj. tagovat přístupy Skliku i Zboží do jednoho zdroje (ideálně seznam). Stávající inzerenti by měli především zvážit, jak chtějí nadále vyhodnocovat své kampaně v Analytics a podle toho se rozhodnout, zda tagovat kampaně Zboží nadále odděleně, nebo rovněž sjednotit pod jeden zdroj návštěv.

Užitečné dynamické proměnné pro kampaně typu Zboží.cz:
{network} – kde došlo k prokliku (seznam, zbozi.cz)
{bidtype} – typ aukce (product, search nebo prázdné pro umístění s řazením podle ceny)
{query} – vyhledávaný dotaz
{adtitle} – název položky, na jejíž reklamu bylo kliknuto

Při bidování na Zboží.cz prostřednictvím XML feedu nebo administrace Zboží jsou do Google Analytics návštěvy ze Zboží inzerátů (ZI) i ze Zboží.cz řazeny jako doposud (obvykle source = zbozi.cz a medium = referral).

Hodnoty UTM parametrů je možné definovat pomocí rozšíření cílových URL adres produktů v XML feedu. UTM parametry mohou obsahovat dynamické proměnné obdobně jako u automatického tagování v Skliku.

Příklad UTM parametrů pro rozdělené značení pod zdroje seznam a zbozi.cz:
www.mujweb.cz/produkt.html?utm_source=zbozi.cz&utm_medium=product&utm_campaign={network}&utm_content={bidtype}&utm_term={adtitle}

Příklad UTM parametrů pro sjednocené značení pod zdroj seznam:
www.mujweb.cz/produkt.html?utm_source=seznam&utm_medium=cpc&utm_campaign={network}&utm_content={bidtype}&utm_term={query}

V tomto případě budou návštěvy ze Zboží.cz a Zboží inzerátů tagovány podle UTM parametrů z feedu a na ostatní produktové kampaně v Skliku (Dynamický retargeting a Dynamický banner) budou aplikována pravidla Automatického tagování Skliku, která tyto UTM přepíší.

Tagování URL při bidování z Skliku

Pokud máte nastavené bidování přes Sklik, postupujte podle návodu v nápovědě Skliku.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše konzultanty.