Párování nabídek
Pojmenování nabídek
Tato pravidla popisují povinný formát pojmenování nabídky v nabídkovém XML feedu pro internetové obchody.
Název nabídky je uveden ve značce PRODUCTNAME, povinně přítomné pro každou nabídku (značku SHOPITEM). Doporučená délka názvu je 70 znaků.
V názvu nesmí být žádné prvky specifické jen pro daný obchod – jde o obecné pojmenování výrobku z pohledu spotřebitele. Měl by obsahovat výrobce, jméno výrobku a hodnoty klíčových parametrů, ve kterých se od sebe odlišují případné varianty (barva, paměť, velikost…)
Správně: De’Longhi Magnifica S ECAM22.112.B
Špatně: Nový kávovar Magnifica + doprava a dárek zdarma
Název nabídky musí obsahovat všechny potřebné údaje tak, aby byla nabídka pomocí názvu odlišitelná od ostatních nabídek v XML feedu. Každá nabídka, včetně jejích variant, musí mít svou unikátní URL adresu. Struktura názvu se řídí jednotnou šablonou:
VÝROBCE ŘADA PRODUKTOVÉ_OZNAČENÍ* PRODUKTOVÝ_KÓD BARVA*
Příklad: Philips Series 800 EP0824/00 černý
Vysvětlivka: * znamená, že údaj není povinný
Výrobce
- Jedná se o název výrobce, který výrobek prodává. V případě více známého brandu například Ariel, Persil atd. použijeme do názvu brand.
- Výrobce uvádíme dle zapsání do interní databáze Zboží.cz (NIKE, adidas, Tommy Hilfiger).
- Pokud je výrobce obecně znám pod zkratkou, preferujeme zkratku (např. HP, D&G, GS).
- Zkratku uvádíme celou velkým písmem (př.: DKNY, LEGO, LG, ECG).
- Speciální znaky &, pomlčka a jednotky definující rozměr (např. „200 x 80 cm“) uvádíme s mezerami.
- Apostrof, středník, vykřičník a lomítka bez mezer.
- Znaky pro copyright ©, registred ® nebo trademark ™ neuvádíme.
- V dvouslovném názvu uvádíme obě první písmena velká (př. Western Digital, David Beckham).
- Pokud je velké písmeno druhé v pořadí, dodržujeme podobu ochranné známky (př. iRiver, iRobot).
Produktová řada
- Řada sjednocuje podobné produkty, je vždy určena výrobcem dle brandu. Např.: Bosch Tassimo, Barum Brillantis.
- Označení je název samotné nabídky bez názvu výrobce, řady, parametrů nebo produktového čísla.
- Rozšířený název definuje parametr, kterým se liší produkty s jinak stejným názvem.
- Uvádíme v podobě první písmeno velké, ostatní malá.
- Speciální znaky & a pomlčka uvádíme s mezerami.
- Speciální znaky apostrof, středník, vykřičník a lomítka bez mezer.
- Znaky pro copyright ©, registred ® nebo trademark ™ neuvádíme.
- Pokud je velké písmeno druhé v pořadí, dodržujeme podobu ochranné známky (př. iPhone, iMac).
- Nesmí obsahovat parametry.
Druh produktu
- Nepovinný údaj.
- Uvádíme pouze v případě, že název produktu může být více různých druhů výrobků (např. „Adidas Real Madrid Anthem kalhoty“, “Adidas Real Madrid Anthem tričko“ a „Adidas Real Madrid Anthem bunda“).
- Nesmíme uvádět zkrácený (např.: koš prád., mikina dám.).
Obrázek
- Obrázky požadujeme ve formátu PNG, JPEG nebo WEBP.
- Bílé pozadí – obrázek musí mít bílé pozadí.
- Vzhled – obrázky vždy musí odpovídat dané variantě (barvě, množství, objemu atd.).
- Velikost obrázku – rozměry obrázku by měly být minimálně 425 x 440 px (šířka x výška). V případě nestandardních obrázků je třeba vždy dodržet jeden nebo druhý rozměr. Např. lyže na výšku budou mít obrázek 78 x 532 px, zubní pasta 785 x 235 px.
- Obrázek musí být bez loga a jiných vodoznaků.
- Obrázek nesmí mít nadbytečné bílé okraje = bez velkých bílých rámečků kolem zobrazeného produktu.
Popisek
- Je nutné zachovat větnou strukturu (podmět + přísudek).
- Text musí být aktuální i v budoucnu – nevyužívají se termíny jako: nový, nejlepší, špičkový apod.
- Musí vystihovat produkt (nikoli např. výrobce).
Spárovanost s produktem
Veškeré párovatelné nabídky jsou ihned po zařazení do vašeho XML feedu napárovány na produktové karty.
Hlavními faktory pro správné napárování nabídky na produkt jsou – název nabídky (PRODUCTNAME), EAN kód (EAN), výrobce (MANUFACTURER) a produktové číslo (PRODUCTNO).
Seznam naimportovaných nabídek včetně informaci o jejich spárování si můžete nechat zaslat na kontaktní e-mailovou adresu ve formátu .CSV prostřednictvím administračního rozhraní v záložce „Sortiment“ – „Nabídky“ – „Párování“..
Zpracování požadavku
E-shop v párovacím nástroji vidí každou nabídku napárovanou na produktovou kartu. U některých produktových karet však může vidět i tlačítko „napárovat“. Tímto tlačítkem může napárovat svou nabídku na jinou produktovou kartu, a to i v případě, že je nabídka chybně napárovaná na neodpovídající produktovou kartu.
V případě, kdy automat vyhodnotí chybné párování nabídky, posune se tento požadavek k internímu vyhodnocení našemu administrátorovi. Pokud dojde k chybnému napárování nabídky, máte možnost tuto nabídku nahradit odpovídající nabídkou. Po zadání tlačítka „Napárovat“ vás systém upozorní, že je na produktové kartě napárovaná jiná vaše nabídka a zda ji chcete nahradit. Nahrazením této nabídky dojde k přepárování.
Požadavky na napárování nabídek jsou následně po odeslání řazeny do fronty, kde prochází ruční kontrolou administrátory služby Zboží.cz.
Zpracování požadavku garantujeme do 48 hodin.
V případě zamítnutí požadavku dojde k zobrazení důvodů, které vedly k takovému kroku v Párovacím nástroji u nabídky, ze které byl požadavek vytvořen, viz přiložený obrázek.
Důvody zamítnutí
Při zamítnutí požadavku se můžete setkat s těmito čtyřmi důvody
Nabídka neodpovídá produktu
Nabídka musí mít s produktem úplnou shodu všech parametrů. Pokud Párovací nástroj nenabízí vhodný produkt, doporučujeme zadat název nabídky do vyhledávacího pole vpravo vedle navrhovaných produktů.
Příklad chyby
nabídka Philips 55″ OLED (48OLED807/12) -> Philips 48″ OLED (48OLED807/12)
Nabídka je obecná
Z nabídky nedokážeme detekovat konkrétní parametry, které ji odlišují od jiného druhu sortimentu. Díky tomu ji nemůžeme napárovat na navržený produkt. Je nutné, abyste nabídku dostatečně specifikovali ve svém XML feedu.
Příklad chyby
nabídka Philips OLED (48OLED807/12) -> Philips 48″ OLED (48OLED807/12)
Požadavek nebyl zpracován (nabídka byla změněna před jeho vyřešením)
V případě výskytu této informace došlo ještě před vyhodnocením požadavku administrátorem k změně zdrojové nabídky. K tomu dochází při změně informací v XML feedu.
Duplicitní nabídka
Duplicitní nabídka je taková nabídka, kdy e-shop má již na Zboží.cz nabídku zobrazenou a vytvoří na totožný výrobek novou nabídku. Správný postup je upravit cenu/informace v popisu na původní nabídce (update v XML feedu). Administrátor vždy vyhodnotí jakou nabídku na produktové kartě ponechá.