Požadované podklady
Popisek
Popisek nesmí obsahovat
- Informace vztahující se ke konkrétnímu obchodu
- Informace, které nevystihují konkrétní produkt (tzn. obecného typu zboží, historii firmy/značky aj.)
- Text v 1. osobě mn. čísla (výrobce oslovuje zákazníky)
- Tykání (výjimka je pouze u knih, kde používáme anotace od nakladatelství)
- Nepovolený text (URL, slova jako AKCE, ZDARMA, ceny výrobku)
Příklad nepovoleného textu:
„Unikátní, Nejlepší, nejúspěšnější, největší z modelů, nejrychlejší, špičkový = nevíme totiž, s čím srovnáváme a za rok popisek nebude platný, protože se objeví lepší technologie, novější model.
Jsme velmi rádi, že můžeme představit nový produkt v nabídce značky Extra Carp, který jsme vyvinuli ve spolupráci s našimi týmovými kolegy.“
Obrázek
Pro založení produktu je potřeba minimálně jeden obrázek, pokud máme k dispozici více obrázků, tak vkládáme k produktové kartě obrázků více.
Požadujeme:
- Formát JPEG, PNG nebo WebP
- Počet ideálně 3+
- Bílé pozadí
- Bez vodoznaku
- Bez loga výrobce
- Bez reklamních nápisů a grafiky
- Bez velkých bílých rámečků kolem zobrazeného produktu
- Obrázek musí zobrazovat produkt
Správný rozměr obrázku je minimálně 425 x 440 px (šířka x výška).
V případě nestandardních obrázků je třeba vždy dodržet jeden nebo druhý rozměr. Např. lyže na výšku budou mít obrázek 78 x 532 px. Zubní pasta pak zase 785 x 235 px.
Obrázek s výrobkem na bílém nebo barevném pozadí
Preferujeme zcela bílé pozadí – pokud je k dispozici, vždy vybereme nejdříve obrázek s bílým pozadím. V případě barevného pozadí/gradientu nesmí být pozadí v rušivých pestrých barvách – výrobek nesmí zanikat v pozadí.
Obrázek nemůže mít rozměry opačně.
např. 100 x 425.
Na webu Zboží.cz se tento obrázek zobrazí mezi ostatními nevzhledně:
Video
- K produktovým kartám vkládáme pouze oficiální videa od výrobců. Nelze použít video od e-shopů nebo jiného nezávislého hodnotitele.
- Video musí být na oficiálním kanálu značky na YouTube.
- Vkládáme videa, která inzerují/přibližují daný produkt.
- Videa mohou být i dvě.
Veškerá pravidla výše platí i pro vytvoření RTE popisku plus:
Zpracovaný rich popis
- Informativní a věcný text, který produkt popisuje bez marketingových frází, které zákazníkovi nic neřeknou.
- Text musí být aktuální i v budoucnu – nevyužívají se termíny jako: nový, nejlepší, špičkový apod.
- Obrázky musí zachycovat produkt nebo být s produktem spojené.
- Správné znaky (např. × místo písmene x).
Požadovaná struktura rich textů:
- Úvodní odstavec (první 2 věty se zobrazí v perexu u produktu).
- Klíčové vlastnosti – 3 až 6 top vlastností produktu.
- Hlavní nadpis – název produktu + např. příd. jméno.
- Obecný odstavec – Přidání informací, neopakuje informace z úvodního odstavce.
- Volitelný obrázek na celou šířku – nemusí být.
- Volitelný počet odstavců s obrázky a nadpisy – obrázky se řadí nalevo nebo napravo k odstavci a nemusí být vždy, ob odstavec je lze vynechat.
- Volitelné video na konci – může být odkaz na youtube na konci textu (pouze oficiální videa).
Obrázky pro rich popisek
- Rozlišení alespoň 425 x 440 px.
- Formát JPEG nebo PNG.
- Počet ideálně 5+.
- Bez vodoznaku.
- Bez loga výrobce.
- Bez reklamních nápisů a grafiky.
- Bez velkých bílých rámečků kolem zobrazeného produktu.
- Obrázek musí zobrazovat produkt nebo jeho funkci.
Podklady a pravidla pro založení značky
Pravidla pro založení značky do databáze Zboží.cz:
- Na Zboží.cz lze dohledat 5 již existujících produktových karet
- Pokud neexistují žádné založené produktové karty, jsou podmínkou k založení 3 rozdílné nabídky, každá vyskytující se na 3 různých e-shopech. Dané e-shopy musí mít různé majitele.
- Logo značky v minimálním rozlišení 150 x 150 pixelů. Doporučený formát je PNG a JPG.
- Banner o velikosti 515 x 950 pixelů na výšku. Pozadí musí být transparentní nebo bílé. Formát preferujeme PNG a JPG.
- Popis značky je potřeba připravit podklady, ze kterých vytvoříme popis značky (500−1000 znaků včetně mezer, 2−3 odstavce).
Detail vendora – co může obsahovat ideální popis značky:
- Základní zaměření značky, hlavní pilíře, používané technologie, informace, které značku v očích zákazníků profilují.
- Zaměřte se na popis kategorií výrobků firmy – myšleno obecně, jako „vyrábí mobilní telefony“, „je největším prodejcem přenosných DVD přehrávačů“ atd.
- Zmiňujte jen nadčasové informace. Nepište o konkrétních jednotlivých výrobcích a obecně o čemkoliv, co se v čase mění (nevhodné je např. „aktuálně je vlajkovou lodí mobilní telefon “Apple iPhone 13“).
Příběh značky popište jen tak, aby byly informace stále aktuální (rok vzniku, zakladatel apod.).
S objednávkami nebo dotazy se obracejte na zbozi.vendori@firma.seznam.cz.