Požadované podklady

Podklady pro zpracování nám můžete vyplnit v této tabulce.

Popisek

Minimálně 3 věty se základní větnou strukturou – slovesem. Výčet informací je potřeba upravit dle zvyklostí českého jazyka (např. doplnit interpunkci aj.) V případě, že jsou k dispozici pouze parametry výrobku, tak jich musí být dostatečné množství, aby z nich šel popisek vytvořit. Například z 5ti zaslaných parametrů nelze vytvořit popisek, který odpovídá pravidlům služby Zboží.cz..

Příklad správně vyplněného popisku:
„Batoh disponuje síťovanou boční kapsou a páskem na regulaci objemu.“

Příklad nesprávně vyplněného popisku:
 „Síťovaná boční kapsa a pásek na regulaci objemu.“

Popisek nesmí obsahovat

  • Informace vztahující se ke konkrétnímu obchodu
  • Informace, které nevystihují konkrétní produkt (tzn. obecného typu zboží, historii firmy/značky aj.)
  • Text v 1. osobě mn. čísla (výrobce oslovuje zákazníky)
  • Tykání (výjimka je pouze u knih, kde používáme anotace od nakladatelství)
  • Nepovolený text (URL, slova jako AKCE, ZDARMA, ceny výrobku)

Příklad nepovoleného textu:
„Unikátní, Nejlepší, nejúspěšnější, největší z modelů, nejrychlejší, špičkový = nevíme totiž, s čím srovnáváme a za rok popisek nebude platný, protože se objeví lepší technologie, novější model.
Jsme velmi rádi, že můžeme představit nový produkt v nabídce značky Extra Carp, který jsme vyvinuli ve spolupráci s našimi týmovými kolegy.“

Obrázek

Pro založení produktu je potřeba minimálně jeden obrázek, pokud máme k dispozici více obrázků, tak vkládáme k produktové kartě obrázků více. 

Požadujeme:

  • Formát JPEG, PNG nebo WebP
  • Počet ideálně 3+
  • Bílé pozadí
  • Bez vodoznaku
  • Bez loga výrobce
  • Bez reklamních nápisů a grafiky
  • Bez velkých bílých rámečků kolem zobrazeného produktu
  • Obrázek musí zobrazovat produkt

Správný rozměr obrázku je minimálně 425 x 440 px (šířka x výška).
V případě nestandardních obrázků je třeba vždy dodržet jeden nebo druhý rozměr. Např. lyže na výšku budou mít obrázek 78 x 532 px. Zubní pasta pak zase 785 x 235 px.

Obrázek s výrobkem na bílém nebo barevném pozadí

Preferujeme zcela bílé pozadí – pokud je k dispozici, vždy vybereme nejdříve obrázek s bílým pozadím. V případě barevného pozadí/gradientu nesmí být pozadí v rušivých pestrých barvách – výrobek nesmí zanikat v pozadí. 

Příklad obrázku splňující pravidla, který je oříznut těsně okolo produktu.
Příklad profesionálního obrázku splňující pravidla,, bez rušivého pozadí.

Obrázek nemůže mít rozměry opačně.
např. 100 x 425.

Příklad obrázku nesplňující, na kterém je výrobek příliš malý a má nadbytečné bílé okraje.
Příklad obrázku nesplňující pravidla, s nadbytečnými bílými okraji.
Příklad obrázku nesplňující pravidla, s nadbytečnými bílými okraji.

Na webu Zboží.cz se tento obrázek zobrazí mezi ostatními nevzhledně:

Příklad zobrazení obrázků ve vyhledávání na Zboží.cz
Příklady obrázků nesplňující pravidla, s neprofesionálním a rušivým pozadím.
Příklad obrázku nesplňující pravidla, k nabízenému výrobku – směs různých barev.
Příklad obrázku nesplňující pravidla, který obsahuje nepovolené vodoznaky.

Video

  • K produktovým kartám vkládáme pouze oficiální videa od výrobců. Nelze použít video od e-shopů nebo jiného nezávislého hodnotitele. 
  • Video musí být na oficiálním kanálu značky na YouTube.
  • Vkládáme videa, která inzerují/přibližují daný produkt. 
  • Videa mohou být i dvě. 

Veškerá pravidla výše platí i pro vytvoření RTE popisku plus:

Zpracovaný rich popis

  • Informativní a věcný text, který produkt popisuje bez marketingových frází, které zákazníkovi nic neřeknou.
  • Text musí být aktuální i v budoucnu – nevyužívají se termíny jako: nový, nejlepší, špičkový apod.
  • Obrázky musí zachycovat produkt nebo být s produktem spojené.
  • Správné znaky (např. × místo písmene x).

Požadovaná struktura rich textů:

  • Úvodní odstavec (první 2 věty se zobrazí v perexu u produktu).
  • Klíčové vlastnosti – 3 až 6 top vlastností produktu.
  • Hlavní nadpis – název produktu + např. příd. jméno.
  • Obecný odstavec – Přidání informací, neopakuje informace z úvodního odstavce.
  • Volitelný obrázek na celou šířku – nemusí být.
  • Volitelný počet odstavců s obrázky a nadpisy – obrázky se řadí nalevo nebo napravo k odstavci a nemusí být vždy, ob odstavec je lze vynechat.
  • Volitelné video na konci – může být odkaz na youtube na konci textu (pouze oficiální videa).

Obrázky pro rich popisek

  • Rozlišení alespoň 425 x 440 px.
  • Formát JPEG nebo PNG.
  • Počet ideálně 5+.
  • Bez vodoznaku.
  • Bez loga výrobce.
  • Bez reklamních nápisů a grafiky.
  • Bez velkých bílých rámečků kolem zobrazeného produktu.
  • Obrázek musí zobrazovat produkt nebo jeho funkci.

Podklady a pravidla pro založení značky

Pravidla pro založení značky do databáze Zboží.cz:

  • Na Zboží.cz lze dohledat 5 již existujících produktových karet
  • Pokud neexistují žádné založené produktové karty, jsou podmínkou k založení 3 rozdílné nabídky, každá vyskytující se na 3 různých e-shopech. Dané e-shopy musí mít různé majitele.
  • Logo značky v minimálním rozlišení 150 x 150 pixelů. Doporučený formát je PNG a JPG.
  • Banner o velikosti 515 x 950 pixelů na výšku. Pozadí musí být transparentní nebo bílé. Formát preferujeme PNG a JPG.
  • Popis značky  je potřeba připravit podklady, ze kterých vytvoříme popis značky (500−1000 znaků včetně mezer, 2−3 odstavce).

Detail vendora – co může obsahovat ideální popis značky:

  1. Základní zaměření značky, hlavní pilíře, používané technologie, informace, které značku v očích zákazníků profilují.
  2. Zaměřte se na popis kategorií výrobků firmy – myšleno obecně, jako „vyrábí mobilní telefony“, „je největším prodejcem přenosných DVD přehrávačů“ atd.
  3. Zmiňujte jen nadčasové informace. Nepište o konkrétních jednotlivých výrobcích a obecně o čemkoliv, co se v čase mění (nevhodné je např. „aktuálně je vlajkovou lodí mobilní telefon “Apple iPhone 13“).

Příběh značky popište jen tak, aby byly informace stále aktuální (rok vzniku, zakladatel apod.).

S objednávkami nebo dotazy se obracejte na zbozi.vendori@firma.seznam.cz.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše konzultanty.